Provoz LiFePO4 pod 0 °C a nad 25 °C
Baterie LiFePO4 se nesmí nabíjet pod 0 °C (včetně standardního nabíjení, rychlého nabíjení a nouzového nabíjení), jinak může dojít k snížení kapacity. Systém řízení baterie (BMS) by měl zastavit nabíjení při poklesu pod povolenou hodnotu teploty
Při pokusu o nabití lithiové baterie pod 0 °C dojde k chemické reakci označované jako „pokovování lithiem“. Pokovování lithiem je způsobeno nabíjecím proudem, který nutí ionty lithia pohybovat se rychlejší reakční rychlostí a hromadit se na povrchu anody.
Když dojde k této chemické reakci, zvýší se vnitřní odpor baterie a sníží rychlost chemického metabolismu. Tato chemická reakce způsobí trvalé snížení kapacity baterie a bude pokračovat ve snižování její kapacity pokaždé, když k této reakci dojde.
Výrobce baterie uvádí provozní teplotu baterie (nabíjení a vybíjení) ve specifikaci produktu (datasheetu)
některé BMS umí spínat vyhřívací těleso baterie
Na životnost má podstatný vliv i vysoká provozní teplota. Tenhle graf ukazuje že článek EVE280K má při 45st menší jak poloviční životnost. Při 25 st má 6000 cyklu pro 80%DOD
při 45 st ma cca 2700 cyklů